Turistické trasy

Náročnosť:

stredne náročná, prevýšenie 255m, poldenná

Trasa:
Čingov (495m) - znacka_zltajpgTomášovský výhľad (645m) [1:00] - znacka_zltajpgTrstený potok [0:50]- znacka_cervenajpgLetanovský mlyn [0:05] - znacka_modrajpgKláštorná roklina (548m) [0:45] - znacka_zelenajpgKláštorisko (745m) [0:50] - znacka_modrajpgKláštorisko lúka (750m) [0:10] - znacka_zltajpgKyseľ, ústie (585m) [0:25] - znacka_zelenajpgBiely potok, rázcestie (510m) [0:40] - znacka_modrajpgLesnica, ústie [0:20] - Čingov [0:10].
Celkový čas: [5:10]. Dĺžka 13,85 km

Popis:

Od orientačného stĺpu na Čingove vyjdeme vpravo hore na skalný výbežok, odkiaľ vľavo hrebeňom vystúpime na malú lúku. Z nej po ľavej strane pokračujeme úbočím Ludmanky, okolo skalných útvarov Ihla a Kazateľnica. Miernym stúpaním smerujeme na skalnú terasu Tomášovského výhľadu. Prejdeme okrajom galérie západným smerom až na rázcestie vpravo na okraji lesa. Ľavým krajom lúky sa potom dostaneme až k vysokému lesu. Odtiaľ sa presúvame, traverzujúc pod vrcholom Majerskej, až na vyhliadku. Z nej nás chodník plný serpentín dovedie dolu, do údolia Trsteného potoka pri Letanovskom mlyne. Od orientačného stĺpu sa chvíľu držíme modrej značky. Tá nás vedie lúkou medzi súkromnými chatami. Prichádzame k brehu Hornádu a na jeho druhú stranu prechádzame reťazovou lávkou „nad Letanovským mlynom“. Od nej smerujeme strmo hore k ďalšej lávke. Po jej prekonaní sa mierne namáhavým terénom dostávame do riedkeho lesa a chodník nás vedie priamo do ústia Zelenej doliny. Pokračujeme ďalej až k reťazovej lávke, ktorou prechádzame na druhý breh Hornádu. Nasledujú stúpačky „nad Zelenou“ a hneď po nich stúpačky „pri záreze“. Po ich absolvovaní postupujeme striedavým zvlneným terénom opäť k brehu Hornádu. Prechádzame cez lávku a dostávame sa do ústia Kláštorskej doliny. Od orientačného stĺpa sledujeme zelenú značku, ktorá nás vedie riečiskom potoka k prvému vodopádu – vodopádu Objaviteľov. Za ním je menší vodopád Antona Straku a ďalej najvyšší vodopád v tiesňave – Dúhový vodopád. Pokračujeme cez pestré kaskády Gustáva Nedobrého až k Malému vodopádu. Za ním nasleduje Machový vodopád a chodník pokračuje už otvorenejšou dolinou k poslednému vodopádu – vodopádu Kartuziánov. Tento obchádzame chodníkom vľavo až na širšiu cestu, ktorou sa dostaneme na okraj poľany. Cez poľanu k orientačnému stĺpu na Kláštorisku. Žltá značka nám teraz ukazuje smer pomedzi zrubové chaty a potom vpravo okrajom poľany. Dostávame sa na rázcestie odkiaľ serpentínami zostupujeme po úbočí až na rázcestie pri ústí tiesňavy Kyseľ. Naša cesta vedie ďalej po zelenej. Cez niekoľko mostíkov vedúcich ústím Bieleho potoka sa dostávame až do ústia Bieleho potoka. Odtiaľ sledujeme opäť modrú značku a na ľavom brehu znovu prechádzame popri skalných útvaroch Ihla a Kazateľnica. Odtiaľ nás široká cesta ponad Hornád dovedie až k mostíku nad sútokom riek Lesnica a Hornád. Prejdeme na druhý breh k poslednej lávke cez rieku. Za ňou vchádzame do chatovej oblasti. Východným smerom sa pomedzi chaty dostávame k východiskovému bodu na Čingove.

Na túre uvidíte:

• Ihla a Kazateľnica - skalné útvary na južnom svahu Ludmanky nad údolím rieky Hornád, ktoré sú používané ako cvičné horolezecké skaly
  • Vodopád Objaviteľov
  • Vodopád Antona Straku
  • Dúhový vodopád
  • Kaskády Gustáva Nedobrého
  • Malý vodopád
  • Machový vodopád
  • Vodopád Katuziánov

Oficiálna stránka: www.chatapriprameni.sk

chata pri prameni chatapriprameni cingov čingov slovenský slovensky raj slovak paradise ubytovanie pramen prameň tomášovský tomasovsky výhľad vyhlad suchá sucha belá bela dovolenka oddych príroda relax súkromie rodina rodinou www.chatapriprameni.sk